dilluns, 7 de desembre de 2009

Aprenentatge i TIC

A la sessió passada de GITIC,vàrem fer divereses activitats.
La primera, va ser escriure un dictat titulat La Vaca Suïssa, mitjançant el Microsoft Word, el processador de textos de Windows.
Aquesta activitat la vam associar amb la metàfora de l'ordinador com a eina. L'alumne amb el pas del temps, utitlitzarà l'ordinador com a bolígraf, i deixarà de banda els mètodes tradicionals si això continua així. Crec que està bé que els nens estiguin en contacte amb les noves tecnologies i que les coneguin a l'escola, però penso que no és viable que fins i tot els dictats els facin amb ordinador, ja que no s'ha de perdre l'agradable que és treballar manualment.

La segona, va ser el descarregar-nos un programa (Crayon Physics) i experimentar amb aquest. Crec que a més d'un (jo m'incloc), ens va encantar el joc tant, que fins i tot ens el vam descarregar quan vam arribar a casa! ;D
Bé aquest joc consisteix en fer que una boleta arribi a la seva estrella, i això es fa dibuixant. Aquesta activitat, la vam associar amb la metàfora l'ordinador com a simulador, ja que simula que hi ha gravetat dins d'aquest i hem fer tot el possible per a que la bola arribi al seu destí.

La tercera, va ser amb les Activitats Clic. Jo quan estudiava a la primària, ja les feia servir per diferents assignatures. Són activitats virtuals que serveixen per aprendre, ja que són molt útils a l'hora de memoritzar, escriure ( perquè ho has de fer sense faltes d'ortografia i així aprens com s'escriuen les paraules més complicades ), etc.
Aquesta activitat la vàrem associar amb la metàfora de l'ordinador com a tutor, ja que són activitats que ensenyen als nens diversos temes.

I la quarta activitat i última, va ser l'anomenada llenguatge Logo. Aquesta consistia en moure una tortuga posant dades als dos eixos (x, y) per tal de que a questa es pogués moure.
Aquesta activitat la vam associar amb la metàfora de l'ordinador com a alumne, ja que en aquesta, és l'alumne qui realitza l'activitat i fa el que vol sense que el professor intervingui.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada