dijous, 24 de desembre del 2009

COED

Des de fa unes quantes setmanes, hem pogut veure i gaudir de recitacions de tots els companys de la classe i també de tots els debats dels diferents equips que havíem format prèviament.
Vam gaudir recitacions de tot tipus: amb nerviosisme abundant (jo m'incloc), series, alegres, espectants (com el cas de la Núria, entre d¡altres)...
Ha estat una experiència molt agradable i que penso que ens ha ajudat molt perquè, a part de poder aplicar tot el que havíem après amb el llibre de Com parlar bé en públic, també ens ha ajudat a perdre una mica la vergonya a l'hora de parlar davant de aproximadament 70 persones, que no serà ni molt menys com una classe de primària, però ja ens va bé.
A causa d'un petit problema tècnic no us puc adjuntar aquí al bloc la meva recitació. No obstant, us puc dir que no us perdeu gaire cosa perquè estava molt nerviosa, encara que molt sonrient. Això sí, us puc deixar el poema que vaig recitar:

Amb el desembre l'any s'acaba,
l'hivern comença, el fred és viu
i toca estar-nos més a casa
a esperar els dies de l'estiu.

No podem fer tanta tabola
com quan juguem a ple carrer,
però com que tenim prou coses
ens ho passem d'allò més bé,

perquè si a casa no s'enfaden
si fem un xic de desmanec,
jugant a dins no ens cansem gaire
i estudiem com un llampec.

Desembre, a més, ens du vacances
i podem fer cagar el tió,
que si el tustem sense recança
se sol portar com un senyor.

Quan ve Nadal, fem el pesebre
amb rius, muntanyes de colors,
el caganer, l'estrella, l'àngel,
el nen, la mare i els pastors,
cantem cançons i mengem neules,
també torrons i altres llamins,
i per arrodonir les festes
que omplen de joia grans i nins
ens aboquem a les finestres
a esperar els Reis que van venint.

Després d'haver fet el debat, puc dir que estic molt contenta amb el resultat i amb el treball que hem fet tot l'equip. El debat que vàrem fer va tractar sobre la religió a les aules.
A mi, em va tocar defensar el SÍ, cosa que em va agradar perquè tot el que vaig dir, realment ho penso. Defenso la religió a les aules sempre i quan no s'impliqui una. És a dir, estic a favor si la religió es mostrar les diferents cultures, i per conseqüència les religions que hi ha a tot el nostre món. No obstant, no estic a favor d'una escola confessional on s'implica aquesta religió i no deixen opció a una altra.

Unes experiències agradables i crec que molt encertades.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada