dimecres, 14 d’octubre del 2009

COED 8/10

En aquesta sessió, vam entregar un resum del text que la Imma ens va donar prèviament sobre les diferències de llenguatge i llengua.
També vam rebre un text sobre la competència comunicativa, que es manifesta tant en els sistemes primaris(comunicació quotidiana) de comunicació com en els sistemes secundaris (que són dem ajor elaboració i complexitat).
Els components de la competència comunicativa són la competència lingüística/gramatical, que fa referència al domini del codi lingüístic; la competència sociolingüística, que fa referència a les regles socioculturals d'ús i s'ocupa de la situació comunicativa; la competència discursiva, que fa referència a l'habilitat de produir i interpretar diferents tipus de discursos en qualsevol gènere i interpretar i produir textos coherents i cohesionats; i la competència estratègica, que fa referència a l'habilitat d'utilitzar estratègies de comunicació verbal i no-verbal per millorar l'efectivitat de la comunicació.

També vàrem parlar de què és llegir.
LLEGIR VOL DIR COMPRENDRE. Per què?
- Llegir és un procés actiu perquè qui llegeix, ha de construir el significat del text. Això vol dir que quan llegim el significat que té aquell escrit NO és una rèplica del significat, sinó que és una construcció pròpia.
- Llegir és aconseguir un objectiu. Sempre llegim per algun motiu. Sempre ens guia l'objectiu a la lectura.
- Llegir és un procés d'interacció entre qui llegeix i el text. Qui llegeix, ha de relacionar allò quellegeix amb allò que ja sap i a més a més ha d'adaptar-se al text i construir coses noves a partir d'allò.
- Llegir és un procés de predicció i inferència contínua. Quan llegim fem unes hipòtesis sobre el significat del text que llegirem, i a més, mentre anem llegint, anem refutant les hipòtesis.

Acabada la sessió, acabada l'entrada!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada